fredag, augusti 25, 2006

Tack Andrea...

... du smickrar! Det tog ju ett litet tag att komma på hur jag skulle få till länkarna, övervägde att ringa och fråga dig men var osäker på om du var vaken och sugen på ett blogg-samtal 12 på natten?!

Har för övrigt lite frågor om ryggsäckar just nu. 50 eller 60 liter? Köpa här eller vänta och köpa på resan? Vad har du? Jag har kollat på en som man kan förvandla till typ en bag. Ja, alla tips är välkomna.

Har tagit min första provtablett av Lariam (malariamedicin); inga halucinationer, mardrömmar, depressioner, håravfall, illamående etc än i alla fall; bara några av alla schyssta biverkningar som var listade på bipacksedeln (snyggt ord va?) Mamma har hjälpt till att sätta ihop ett litet 1:a-hjälpen-kit, Kenya är farligt... Har skyltat extra med bakteriedödande gel - det är väl sådan du förbrukar hinkar av Andrea?

2 Comments:

At måndag, augusti 28, 2006 1:20:00 em, Blogger Andrea said...

60 liter tycker jag, annars slutar det bara med att du bär på en massa löst i påsar... Förvandla till bag är bra, att undvika är typiska gå-på-tur-säckar med en miljon dragskor och fickor. Du ska inte gå på tur, du ska backpacka. Köpa här eller där beror lite på var där är. Skulle gissa att det är bäst att köpa här. Kolla på Stadium och skit i att köpa nåt dyrt fint. Sedan kan du ju köpa en ny i Cape Town, om det slits ut.

Jag är pro-bakterier... Men det är ju jag. Klart du ska smörja händerna med gel!

 
At torsdag, augusti 31, 2006 4:21:00 em, Anonymous Anonym said...

Jag funderar på om du har packat ned Imodium den här gången? Se upp med användningen i så fall. Magen kan bli stor som en bajsballong.

För övrigt gillar jag starkt din jättefina blogg och kommer att följa den med högsta intresse!

 

Skicka en kommentar

<< Home