söndag, oktober 01, 2006

Det riktiga afrika...

...har jag sett en glimt av dag. Jag har nu fattat vilken bubbla jag levt i, dels har pa stallet dar jag bor och sedan pa orten med all turism. Var pa en utflykt i dag (snorklade med underbart vackra fiskar) men nastan storst intryck gjorde byn vi akte igenom, dar sag jag for forsta gangen kvinnor bara vatten pa huvudet, manniskor med gamla dack som skor, vilka sorts hus man faktiskt bor i osv. 62% av Kenyas befolkning lever pa mindre an en dollar om dagen, det ar lite svart att fatta hur fattigt det faktiskt ar - speciellt nar jag sjalv ar sa matt sa jag nastan spyr efter den braklunch som ingick i utflykten.
Och ja Beata, jag har inte bara nagon som diskar, jag har nagon som lagar mat, som tvattar och stryker och som stadar. Det ar inte mycket jag behover gora sjalv.
Har hittills bara umgatts med dom andra har, men har traffat tva andra volontarer (en skola langre upp pa stranden) fran Holland, vi bytte nummer - ska bli kul att traffa lite nya manniskor.

1 Comments:

At måndag, oktober 02, 2006 7:23:00 fm, Anonymous Anonym said...

Hej du!

Saknar dig massor - men det låter verkligen som om du har det helt underbart, magsjukan borträknad förstås :)

Här börjar det bli höst och mörkt så det ska bli underbart att följa livet på din paradisstrand som kontrast.

Har köpt träningskort på S-holms simhallar så nu kan jag träna med alla gamla kollegor från Värmdö. Kul!

Sköt om dig!
Kram från åsa

 

Skicka en kommentar

<< Home