måndag, januari 22, 2007

Uganda

Jag har nu varit 10 dagar i Uganda som jag verkligen gillade, har akt tillbaka till Nairobi och traffat Catherine fran Colobus Trust och vi aker till Zanzibar i morogn, det ska bli kul. Har ror jag trakanot pa en sjo som heter Bunyoni och ligger i sodra Uganda nara gransen mot Ruwanda. Otroligt vackert, som en scen ur sagan om ringen. Kanoten var mkt svar att styra och jag kan stolt beratta att efter ca tva timmars strul och narstuderande av ugandaianernas teknik lyckades vi fa den att ga rakt fram i stallet for att snurra i cirklar (ngt som enligt guideboken kallas 'mzungu corkscrew'av lokalbefolkningen, sa vi var val inte dom forsta med problem).
Jag var i Uganda med Jennifer fran Kanada, har ar utsikten fran var verande i Bunyoni och aven var tvatt.
Jag badar i Nilen. Nilens kalla som ligger i Uganda ar stor turistattraktion, raftade och det varmkt kul.
Utsikten fran mitt hostel vid nilen, duscharna hade ingen vagg mot vattnet sa en kvall kunde jag duscha med utsikt over solnedgangen bakom kullarna bakom floden. Dusch med basta utsikt jag kommer att uppleva tror jag.
Kunde bara inte lata bli att smygta detta kort pa en gentleman i Uganda. Battre an sa har blir det inte!

2 Comments:

At fredag, januari 26, 2007 12:54:00 em, Anonymous Anonym said...

Fler smygtagna bilder , please! Uganda låter ju som en härlig upplevelse (utifrån kanot och hostel inläggen) kanske inte minibuss exemplet? Skönt att höra att du ändå är vid gott mod och stärker oss alla här hemma med dina underfundiga och "gnälliga" reflektioner. Vart åker du härnäst?

 
At fredag, januari 26, 2007 12:56:00 em, Anonymous Anonym said...

...skickade mitt förra inlägg lite för fort. Ville bara säga att du saknas mig här hemma.

kram Pia

 

Skicka en kommentar

<< Home