tisdag, december 19, 2006

Swahiliskt paradis

Just nu ar jag pa en o som heter Lamu, norr om Mombasa utanfor kusten. Det ar fuktigt och varmt att vara tillbaka pa kusten och det har ar ett muslimskt stronghold. Markte redan pa bussen hit en mentalitetsforandring (mycket hetsig stamning och hogljudda diskussioner med faktande armar) drar en chansning och ar formodligen bade politiskt inkorrekt och mycket svepande i mina generaliseringar men det kandes ganska arbabiskt! Det gor det aven pa denna o, det kanns mer som nordafrika. Mer turister ocksa, pa gott och ont. Alla vill salja smycken och batturer osv men ocksa lattare att hitta ngn att leka med. Bor pa ett sunkigt men trevligt stalle med andra 'backpackers', kanns lite nytt for mig som har varit ratt ensam som turist pa stallen jag varit pa innan. Kommer att vara har tills pa lordag nar jag aker tillbaka soderut till Colobus Trust dar jag ska fira jul. Det kanns ganska overkligt dar jag sitter och tittar ut over havet i en ljum eftermiddagsbris att det ar julafton pa sondag.

4 Comments:

At onsdag, december 20, 2006 1:14:00 em, Anonymous Anonym said...

WOW Katarina, jag är mycket inspirerad av dina utmaningar! Önskar att jag själv tog mig tid ett ett sånt äventyr...
Allting låter helt otroligt och jag är övertygad om att det kommer att kännas skit häftigt för dig att tänka tillbaka på allting när du väl är hemma sedan... Förresten skall jag själv till Afrika! inte riktiga Afrika direkt, men Kap Verde öarna... Kommer att vara där mellan den 2-9 April, men då är väl du redan hemma eller i USA?

Ja, ja saknar dig som handledare.. har ingen alls just nu, måste tyra upp det till våren.. Här hemma har vi fått känna på vad som händer om man förstör miljön, supervrmt har det varit och ingen snö lät det komma heller... Kanske uppe i dina trakter iofs!

Ha det nu superskönt, och se till att fira lite jul... Du kanske inte får tag på röbetssallad och köttbullar, men vodka av något slag kanske?

GOD JUL önskar Anna

 
At lördag, december 23, 2006 10:08:00 em, Anonymous Anonym said...

God Jul kusinen! Gertrud berättade om ditt Afrika-äventyr och jag fick blogg-adressen idag. Låter sjukt intressant. Drar själv till Kina på torsdag för att undervisa i engelska ett halvår. Kolla gärna in på http://annakina.blogg.se
Sköt om dig
Kram Anna Kusin

 
At måndag, december 25, 2006 10:33:00 fm, Anonymous Anonym said...

Hej, kusinen min! Fick oxå höra från Gertrud om ditt äventyr. Anna gav mig adressen igår. Hoppas du hade en bra julafton och jag önskar dig en fortsatt trevlig jul och resa genom Afrika.
Kram Erica

 
At måndag, december 25, 2006 7:34:00 em, Anonymous Anonym said...

Three?
[b][url="http://hydrocodone.dewall.info "]hydrocodone apap[/url][/b]

 

Skicka en kommentar

<< Home