tisdag, oktober 03, 2006

En dejt kanske?

Var in till narmsta stora by, Ukunda, for att hyra nya videofilmer i dag. Transportmedlet ar minibussar som heter Matatu, som plockar upp och slapper av manniskor langs vagen. Som Europe sa vacker man ju viss uppmarksamhet har, sa pa vagen hem blev jag indragen i ett samtal med en ivrig ung man. Det visade sig att han kanner en av dom som jobbar har, sa jag ville inte vara hur otrevlig som helst sa vi satt och forde en ratt sur konversation som bara gick ut pa att han skulle forsoka ta reda pa hur rik jag var samtidigt som han satt och slickade sig om munnen - som en fet katt som gor sig redo att sluka en liten mus. Till slut kom vi in pa det som verkar vara ett oundvikligt amne har, Gud, och min icke-tro; en aldrig sinande kalla till upprordhet bland Kenyaner. Sa han borjade raskt gora upp planer for att vi skulle traffas och prata om Gud pa lordag, men sattet han gjorde det pa fick mig att misstanka att han planerade andra saker ocksa. Hur ofta far man fragan "Can I please meet you and talk about God?" Jag tackade vanligt men bestamt nej - jag far nog fortsatta vara hedning ett tag till.

3 Comments:

At tisdag, oktober 03, 2006 6:38:00 em, Anonymous Anonym said...

Jag tror hedningstilen ligger bättre till för dig iaf.
Jag har nu jobbat två dagar på mitt nya jobb och stortrivs! Inga apor (som på förra jobbet) utan trevliga, spännade människor.
Skönt att läsa att du har det bra och gör nästan samma saker som hemma i Sverige....
Kram Marianne

 
At onsdag, oktober 04, 2006 10:28:00 fm, Blogger Andrea said...

Han kanske ville lära känna dig på ett bibliskt sätt...

 
At lördag, oktober 14, 2006 10:36:00 em, Blogger up said...

en katt som vill slicka en liten mus... Det låter ju nästan lite snuskigt

 

Skicka en kommentar

<< Home