måndag, oktober 09, 2006

The place to be?

Har varit pa minisemester till Mombasa, mkt trevligare an vantat. Kanske inte sa afrikanskt, mer muslimskt om man ska ge sig han at svepande generaleseringar, och det ska man val?! En som jobbar har pratar ofta om hur illa han tycker om araber (ratt rasistiskt, javisst...) han bara skakade pa huvudet at Mombasa - tydligen inte 'the place to be' enligt honom. Nu med lite nya volontarer har sa har det blivit fart pa festandet, jag och Lydia har levt ett ratt torftigt liv pa det sattet inser jag nu. Joseph, den kenyanska volontaren, ar mycket nojd med nya stilen, varje gang han varit pa ett nytt stalle och druckit billig ol ar han lika entusistisk och pastar med bestamdhet att det ar 'the place to be' - jag tror han ar uppe i sju places to be just nu... jag ligger fortfarande lite lagt och har bara testat halften av dem men jag far val lita pa honom antar jag. Men nu ar ha sa fattig sa han har lurat pa mig 8 swahili-lektioner for det facila priset av 30 kr. Vi ska borja i kvall, siktar pa att tala flytande redan nasta vecka ;) Mimi ni mwalimu, tafadhali ninataka mbili ndizi. Hakuna matata! Lydia har akt hem, trist! Men i dag har jag bokat en safari med tre av de andra volontarerna har, och i morgon ar det helgdag sa da ska jag jasa i solen hela dagen.

1 Comments:

At tisdag, oktober 10, 2006 11:55:00 fm, Blogger em said...

Härligt, har du fått en najs solbränna?

 

Skicka en kommentar

<< Home