måndag, november 13, 2006

och vissa ar minst glamorosa

I dag har det varit sa varmt sa jag trodde jag skulle smalta, jag har plockat blommor till otacksamma apor (att ata inte satta i vas) och haft ytterligare ett aventyr i den horribla apburen som stinker gammalt apbajs. Ni som har hangt med kommer ihag mitt intermezzo med bensaret for ca 1,5 manader sedan, apan ar kvar men saret har lakt.

I dag var det dock en annan apa som stallde till en scen; nar jag skulle forsoka ge dem mat sa tappade han av ngn okand anledning humoret totalt - han borjade med att dra i mitt byxben och jag skakade loss - han drog lite mer jag skakade lite mer och till slut brot han ihop totalt och klattrade ilsnabbt uppfor mitt ben pa insidan och klamrade med armar och ben fast sig som en liten monchichi runt mitt lar - samtidigt som han med vidoppen mun illvralade i falsett. Maste erkanna att jag blev latt hysterisk. Forsokte locka bort honom genom att kasta mat pa marken men han nonchade detta och jag kunde bara iakta hans vassa tander och tanka hemska tankar om rabies o dyl. Catherine stod pa utsidan och gjorde sitt basta att avleda apans uppmarksamhet och till slut klattrde han lugnt ned fran mitt ben och var tydligen klar med sitt utbrott. Jag fattar ingenting men sager bara att in i den buren gar jag aldrig mer igen.

1 Comments:

At onsdag, november 15, 2006 4:30:00 em, Blogger em said...

Vilka galna grejer du är med om Kejt, viker mig alltid när jag läser din blogg!

 

Skicka en kommentar

<< Home