onsdag, mars 21, 2007

Antligen lite kort....

Oknen i Namibia, soluppgang over en sanddyn.
Mer oken och soluppgang.
Sandboarding, och som van snowboardare sa var jag sa klart en mastare pa det... hmmm inte riktigt men otroligt roligt.

Har ar vastvarlden-ovana Catherine och jag och fikar caffe latte pa ett stalle i namibia, jamfor garna med lunchstallet nedan. Det var som en hel kulturchock for oss - men gott!
Ja, lite mer kulturchock - det sag ut som Europa i eller miami eller ngt i Swakopmund. Observera ocksa att det ar atlanten man ser i forgrunden, jag tjatar lite igen: jag har korsat en kontinent! Fran Indiska oceanen till atlenten - coool!
Har ar vi pa vag in i Zimbabwe, man promenerar over en bro fran Zambia over Zambezifloden med victoriafallet i bakgrunden. Det regnar inte, det ar vatten fran fallen.
Ja, har har vi sjalva fallet da.
Chefen pa var buss genom Zambia, helt obetalbar utstyrsel, det ar ngt slags djurmossa han har pa huvudet, men han tog val hand om oss. Vita personer (igen sa klart)! Ge inte pengar till nagon annan an mig! Och vi klarade oss hela vagen till Lusaka...;)
Vi var pa brollop i Malwi, en otroligt fargstark och hogljudd tillstallning. Har ar nagra barn pa stranden efterat, hela byn hade samlats till partyt. Nedan en musikgrupp med aldre herrar dansade och spelade. Hon i vit t-shirt till vanster har spontananslutit sig sjalv till underhallningen.


Har ar vi uppkladda och pa vag till en brakmiddag pa lyxresort pa Likoma Island i Lake Malawi. Soltorkad tomater, pinjenotter, halomi, stekt kycklingbrost, brownie - det var sa exotiskt och ovant for oss att vi knappt pratade med varandra under maten, det var en totalt helig stamning.
Solnedgang fore middagen.
Har ar den helt klart ackligaste insekt jag nagonsin sett i hela mitt liv!!!! Och nu kommer namnet, hall i er: Scorpion spider! Den har klor langst fram som den fangar sitt byte med. Och stor! Det syns tyvarr inte pa kortet men kroppen var sakert 8 cm. Dom var overallt och rorde sig som monstren i alien (dom som graver sig in i kroppen). Just detta exemplar bodde bakom min vaska.
Jamfor garna med fiket i Namibia ovan, har ater vi boner och ris till lunch, och hon som agde stallet sprang till en annan restaurang och lanade bestick till oss, lyx!
Pa vag mellan Tanzania och Malawi. jamfor garna igen med korten fran Namibia, jag langtar tillbaka till riktiga afrika.
Zanzibar, mitt paradis!!!

3 Comments:

At torsdag, mars 22, 2007 9:26:00 em, Anonymous Anonym said...

...glömde fråga, jag hoppas att du njöt av livet i Malawi på samma härliga sätt som på Barbados, hi,hi!!
/a-k

 
At söndag, mars 25, 2007 8:02:00 em, Blogger kejt said...

Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

 
At tisdag, mars 27, 2007 1:56:00 em, Blogger em said...

Oops, man får passa sig så att man inte blir refuserad här...:)

Vilka helt otroligt vackra bilder, jag blir alldeles ressugen!! Dock togs jag snabbt ner på jorden av den vansinnigt äckliga skorpionspindeln.

Längtar tills du kommer hem!

 

Skicka en kommentar

<< Home